Hey hey! hop in guys. Follow me on Blogger and Twitter ,add me on Facebook and I'll hit you back! serious! xoxo, Nemo. :))

Wednesday, June 22, 2011

Boleh Aku Hidup Ke?

Okay lah. benda macam ni selalu terjadik kat semua orang. Cerita dia start pada tarikh 18 Jun 2011. Nak tau ape jadik? meh sini aku cerita.

Ni semua pasal semua orang dah start cerita pasal nama naik ke tak masuk plkn. katanya da boleh check 18hb. aku pegi la check pada tarikh keramat tu. sebenarnya aku da start check name aku ade ke tak kat plkn dari bulan 3 dah. <----btol. tak tipu punye. jadik bile aku check die kate nama aku takde dalam senarai. aku mase nak check macam tak nervous pulak. macam-macam bende terlintas dalam kepale aku. Antaranya:

- Meow-meow aku, sape nak jage?
- Meow-meow aku, sape nak bagi makan?
- Meow-meow aku, sape nak main dgn mereka?
- Meow-meow aku, sape nak garu perut mereka?
( aku tau, semua aku fikir meow-meow aku jek. ape la. LOL. XD)

Lepas tu lepas check die kate takde. relieve la jugak. aku ni bukan taknak pergi tapi aku ni macam penakut sikit la. pasal kes-kes ade budak mati kene buli kat kem pebende lagi ntah. aku takut silap-silap aku pulak yang kene. aku tak rela. <---ayat dramatik. baca dalam intonasi yang sesuai. tapi, kalau dapat pun aku boleh buat ape kan. pegi jela. anggap cabaran, pengalaman baru dalam hidup aku. tapi kalau tak dapat pun aku lagi suka. boleh ambik lesen bawak kereta dgn motor. takde la bawak kenderaan rase bersalah jek. <---pernah pulak rase bersalah. XD

Dibuatnye cerita pulak dua hari lepas aku check plkn tu, aku mimpi aku masuk kem pebende ntah pulak. cehh. macam nak bagi aku sign jek. =='' jangan la macam ni. lepas mimpi malam tu, aku tak boleh tidur dengan aman dah tiap-tiap malam tanpa memikirkan mimpi kem tu. Tambah kes kedua, esoknye pulak aku balik, bustand penuh! kau teke lah dengan ape? aku bagitau sini, BUDAK-BUDAK PLKN! ambik kau! aku siap bold lagi. aku ape lagi, dalam pale aku dah keluar macam-macam perkara (rujuk perkara-perkara di atas). ape ni? sign kedua pulak ke? =='' dan di sepanjang penantian aku kat bustand tunggu bas (tak kan kereta api pulak) aku pusingkepala aku pegi mane-mane ade budak plkn. macam menghantui aku. T_T tambah cerita lagi kawan aku pun mimpi jugak. nak jugak die tu. die cerita kat aku yang satu kelas kiteorang pergi kem. aish. lagi satu sign. ape ni, ape ni? saje ek nak takut kan aku? nervous la aku macam ni. macam mane nak hidup aman lepas ni. batin aku terseksa. <----cehh. batin kau terseksa. macam ayat ape ntah. :DD

Kesimpulannye, tolonglah jangan nervous kan aku lagi. aku tak rela. kalau memang betul kena pegi, cakap jelah awal-awal. jangan buat aku hidup tak aman. tapi, kalau tak kene pergi, mak aku yang tak aman. "Ibu, nak ambik lesen motor dengan kereta SERENTAK." :DD

xoxo, Nemo. 

No comments:

Post a Comment

rasa nak cakap